KISAH CHACHA MAEMBONG YANG DIHINA KERANA TIDAK PERGI SEKOLAH....


Chacha maembong meluahkan perasaan tidak pernah yang beliau selali dihina dan dikritik oleh pihak2 tertentu disebabkan sepanjang usianya dia tidak pernah ke sekolah seperti remaja-remaja lain.
ini juga membuatkan beliau kekok untuk bergaul dengan rakan-rakan baru.




Sebenarnya Chacha juga malu dan rendah diri apabila duduk dengan rakan-rakan yang kebanyakannya bersekolah. Ada juga yang perli-perli dan kata macam-macam hingga membuatkan saya sedih. Setiap kali perkara itu berlaku pasti saya akan rasa down.

Kakak saya Yaya dan Emma banyak beri sokongan supaya saya tidak terlalu sedih. Mereka suruh saya masuk telinga kiri dan keluar telinga kanan sahaja. Pada saya kebijakkan antara belajar secara home school dengan si sekolah sama sahaja tiada beza pun. -Chacha
Beliau jua ambil Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) seperti remaja2 lain cuma sepanjang usianya beliau hanya belajar dirumah sahaja. cuma mejoriti masyarakat kita jarang lihat anak2 belajar sendirian di rumah tanpa ke sekolah.
Previous
Next Post »